2012. január 14., szombat

Mit tegyünk tetoválás elött és után?

Sziasztok Lányok,

 Úgy gondoltuk, ha már egy szép cikk született tetoválás témakörben, talán megér egy kissebb bejegyzést írni a tetoválás ápolásáról, illetve kezeléséről is. Összegyűjtöttünk pár hasznos tanácsot, amit tetoválás elött érdemes betartani.

 A tetoválás elötti napon már érdemes magunkra egy picit jobban figyelni:

- Táplálkozzunk megfelelően, NE ÜRES HASSAL MENJ TETOVÁLTATNI!!!
Egyél megfelelően és vihetsz magaddal valami harapnivalót is, illetve innivalót.
Szerintem ez a legfontosabb és érdemes betartani ha nem akarod hogy rossz élmény legyen a tetoválás készítése.

- A nagy napot megelöző éjszaka érdemes korábban lefeküdni hogy kipihent legyél.

- Tetoválás elött kerüld az alkohol és más élvezeti cikkek használatát, ez sem a szervezetednek nem tesz jót, sem tetoválás közben nem ajánlott, mivel nehezebben viseled majd. Ha dohányzol esetleg akkor elötte ne tedd, mivel felpörgeti a vérkeringést és a tetovált felület jobban fog vérezni.

- A tetoválandó felületet érdemes leborotválni.

- Nőknél érdemes elkerülni a menstruációs időszakban a tetoválást. Ilyenkor a tetoválandó felület érzékenyebb és kellemetlenebb a folyamat, de ez is egyénenként változhat.

 Érdemes beszerezni pár dolgot, hogy otthon megfelelően és szakszerűen tudd ápolni a friss tetoválásod. Erről egyeztess a tetoválómesterrel is, megoszlanak a vélemények és érdemes rá hallgatni, viszont én a saját tapasztalatom írom le nektek.

 Ahogy hazaérsz érdemes már levenni a fóliát, vékony rétegben bekenni Bepanthen-nel. Sokan esküsznek rá és én is ezt használtam. Ne használjatok Bepanthen pluszt. Olvastam hogy sokan vazelint írtak, de nem megfelelő az utókezelésre, mivel azt csak tetoválás közben szokták használni hogy szépen letisztítsák a bőr felületét.


 Érdemes még beszerezni a clarasept folyékony fertőtlenítő szappant. Én ezzel tisztítottam meg óvatosan a tetovált felületet, viszont tisztítás után várj egy picit a krémezéssel.




 Zuhanyzás közben érdemes odafigyelni hogy ne áztasd el a tetovált felületet, víz érheti de ne áztassuk ki!
A fóliázást én napközben kerültem mivel szerintem ha nem fóliázod minden nap hamarabb is gyógyul. Olvastam hogy begyulladhat de nekem nem lett semmi bajom, kb két hét alatt ezzel a kezelési módszerrel gyönyörűen begyógyult.
 Előfordulhat hogy nagyon elkezd viszketni gyógyulás közben, ilyenkor ne vakard, kapargasd.
Egy jó tippet olvastam erre a problémára, érdemes kipróbálni:
- egy kis langyos vízet permetezel rá és ez állítóllag megnyugtatja a bőrt.

 Tetováltatás után kerülni a strandokat, napot, szoláriumot!!!!
Remélem tudtam egy picit segíteni, de nem győzöm hangsúlyozni, mindenféleképpen egyeztess a Teoválóművésszel, bármi kérdés merülne fel benned!!
Ha a tetoválás után probléma adódna, irány vissza a szalonba és érdemes bőrgyógyászhoz is fordulni.

Tetováláshoz kapcsolódó cikkek:
Interjú: Egy lány a tetoválás világában
Nők és a tetoválások

2 megjegyzés:

  1. Tetováltatás előtt nem ajánlott sok folyadékot inni, mert jobban vérzik akkor a seb. Inkább egy-két korty atom cukros löttyöt, hogy el ne ájuljunk :]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt speciel nem tudtam, hogy a sok folyadéktól is...de tény, hogy a cukros lötty jót tesz :) Én az első tetkómra éhgyomorral mentem és rosszul is lettem :) Ott nyomták belém a cuccokat, hogy jobban legyek ^^

      Törlés