2012. február 9., csütörtök

Az interjú!!

Sziasztok! :)

Rengetegen olvastátok a tetoválással kapcsolatos bejegyzéseinket, ezért arra gondoltunk, hogy meglepünk Titeket egy interjúval. Nem is akármilyennel ;) 
A továbbiakban bemutatom Nektek egy nagyon kedves és tündéri barátnőmet, aki tetoválóként dolgozik Budapesten. Megismerhetitek kicsit Őt is, tippeket kaphattok arról, hogy miként válhat valaki tetoválóvá-tetováló művésszé és még nagyon sok tetoválással kapcsolatos kérdésre ad nekünk választ Lili.
Lilit egyébként pár éve ismertem meg egy kutyás-baráti társaság révén. Akkoriban még mi is és Ők is kijártunk a Népligetbe a kutyáinkkal. Már akkor kitűnt a többiek közül a fantasztikus fotóival, amiket a kutyákról készített, később láttam a rajzait, amik számomra annyira hihetetlenek. Elképzelni nem tudom, hogy hogy tud valaki ennyire jól rajzolni!! - majd később a tetoválásai is rabul ejtettek...ugye mondanom sem kell, hogy azóta csak is és kizárólag hozzá megyek?! Eddig 4 tetoválást készített nekem és persze ezek nem az utolsók ;)

Nem is húzom tovább az időt, jöjjenek a kérdések és a válaszok ;)

Legelőször is, mikor tudatosult benned, hogy ezt a pályát választod? Miért pont ezt?
17 éves koromban csináltattam az első tetoválásom. Ez indította meg a lavinát. Elég hamar „tetkó függővé” váltam. :)
Aztán jött a Miami Ink, ami talán a legnagyobb hatással volt rám. Elvarázsolt, amit ebben a műsorban láttam. A tetoválók, a tetoválások, a vendégek, akiknek egy életre szóló álmuk valósul meg, mikor rájuk kerül a megálmodott minta… tulajdonképpen az egész közeg magával ragadott. Ekkor kezdtem el álmodozni arról, hogy ezt én is szívesen csinálnám. Aztán a gimi utolsó évében teljes volt a káosz, nem tudtam eldönteni mihez kezdjek. Tudtam, hogy én mit akarok, de nyomasztott az, hogy mit gondolnak mások.. Mert ma már szinte ciki, ha nem mész fősulira, vagy egyetemre. Hosszas mérlegelés után döntöttem, nem adtam be a jelentkezésem sehova. Nem akartam éveket pazarolni olyas valamire, ami nem érdekel, amihez semmi közöm, és amiben nem érzem jól magam. Így hát érettségi után, 2010 szeptemberében megkezdtem tanulmányaimat „tetoválás szakon”. :) Egy percig sem bánom!

Azt hiszem már most nagyon sokunk nevében mondhatom, hogy jól tetted, hogy nem adtad be sehova a jelentkezésed :) Említettem picit feljebb, hogy csodálatosan rajzolsz! Jártál valamilyen művészeti képzésre vagy teljesen magadtól rajzolsz így ? - Tehát a tetoválásokat teljesen az alapoktól kezdted vagy volt némi alapod hozzá?
„Sajnos” nem volt semmi előképzettségem, ha csak a sulis rajzórák nem számítanak annak (ha-ha-ha :D)….  Mindig szerettem rajzolni, és az alap tehetségem is meg volt hozzá, amit azt hiszem nagymamámtól örököltem. 16 éves koromig a sport (judo) volt a főszereplője az életemnek, a gimnáziumot is sport suliban végeztem. Persze ezt nem bánom, mer rengeteg mindent köszönhetek neki. De így visszagondolva nem lett volna rossz, ha nem csak autodidakta módon vetem bele magam a rajzolás rejtelmeibe. Persze sohasem késő, a  jó pap is holtig tanul. :)

Eléggé fiatal vagy. A szüleid, családod mit szólt hozzá, hogy tetoválóművész szeretnél lenni?
Elég hamar elfogadták, és támogattak a döntésemben. Persze eleinte a család körében is megoszlottak a vélemények, gondolom volt egy kis csalódottság bennük, hiszen „minden rendes gyerek tovább tanul” (marhaság).. De szerintem megértették, hogy többre vihetem így, mintha olyas valamit csinálnék, amihez semmi közöm.

Szuper jó lehet, hogy ilyen családod van. Én bele se merek gondolni, hogy mit szólnának a szüleim, ha én szeretnék tetováló lenni :D bár..a tetoválásaimhoz is kezdenek hozzászokni.. :)
Neked mikor készült el az első tetoválásod? Mi az és mért pont az?
17 éves koromban, egy madár került a csuklómra. Nyilas a csillagjegyem, elég lázongó típus vagyok. Nem bírom elviselni, ha lekorlátoznak. A madár számomra a szabadságot jelképezi, azt hogy a saját életemet én irányítom.
Szilárd meggyőződésem volt, hogy ez lesz az első, és utolsó tetoválásom. Rá pár hónapra lett még 2..és azóta nincs megállás. :)



Igen, ez abszolút igaz. Ha valaki egyszer tetováltat, onnan nincs megállás. Ezt a saját példámmal is igazolhatom :) Sokakkal találkozom, akik nagyon szeretnének tetoválást, de valamiért nem merik elhatározni magukat. Mit tanácsolnál Nekik?
Ezt mindenkinek maga kell eldönteni. Sokan tartanak más véleményétől, félnek, hogy majd megbánják… és a kedvenc kérdésem: hogy fogsz így kinézni 70 évesen?!
Erre azt szoktam válaszolni, hogy ha a mi generációnk megöregszik, egyáltalán nem lesz szokatlan egy televarrt néni-bácsi… akkor ez már teljesen normális lesz.
Ha valaki akar tetoválást, annak 90%, hogy lesz. A lényeg, hogy mindenki jól fontolja meg, mi az, amit egy életen át büszkén viselhet.
Valamint egy tanács: ha tetoválást szeretnél csináltatni, jól nézd meg, kihez mész. Járj utána, nézd meg a munkáit, és ne a legolcsóbb megoldást keresd, mert lehet, hogy utána többszörös árat fizethetsz a lézerezésre,takarásra,stb.

Hogyan emlékszel vissza az első általad készített tetoválásra? Mikor készítetted el és mi volt az?
2-3 hete „tanultam” tetoválni. Azért teszem idézőjelbe, mert 1-2 hét alatt jóformán nem tanul semmit sem az ember, csak ismerkedik, mint egy első osztályos az általános iskolában. Reggel beértem, és közölték, hogy akkor most tetoválni fogsz. Volt még egy tanuló srác, ő volt az áldozat. Mindkettőnket váratlanul ért a dolog. Kiválasztottunk egy mintát (biliárdgolyó lángokkal), és nekiláttam. Nem volt jó élmény. Kezem,lábam remegett. Jobb lett volna, ha fel tudok rá készülni lelkileg. De megtörtént. Nem mondanám, hogy díjnyertes alkotás lett, de elsőnek megteszi.

Óó, emlékszem arra a képre..nem is gondoltam volna, hogy az volt az első :) Nem sokra rá jöttem én is a HelloKitty-mel :) Ha már úgy is itt tartunk, melyik szalonban dolgozol most? Mit tudhatunk a jelenlegi oktatódról?
Január elején nyílt meg a Captain Ink Tattoo az Astoriánál  (7.ker. Rákóczi Út 8/a), azóta ott dolgozom Czene László mellett. Nagyon hálás vagyok a sorsnak, hogy ide kerültem. Laci nagyon tehetséges, gyönyörűen dolgozik. Nekem még nagyon sokat kell tanulnom, és tudom, hogy itt „jó kezekben vagyok”.



Nagyon sok jót lehet olvasni a neten Laciról..szóval, ha valakinél, akkor Nála biztos sokat fejlődsz majd még tovább és tovább :) Egyébként miként válhat valaki tetoválóművésszé? Mik a folyamat lépései? Hogy érzed, Te hol tartasz jelenleg?
Van pár dolog, ami elengedhetetlen: elszántság, kitartás, és persze nem árt egy kis tehetség (valamint jó ha van pár bevállalós barát/ismerős ;) ).
Vannak, akik otthon elkezdik televarrni a haverokat, és így tanulnak. Én inkább a biztonságosabb utat választottam, tetováló szalonokban tanultam.
De ha már tudod használni a gépet, minden rajtad múlik. Sok rajzolás, sok gyakorlás, sok tetoválás. A disznó bőr, és társai szerintem semmire sem jók. Össze sem lehet hasonlítani az emberi bőrrel.
Hol tartok? Ez jó kérdés… :) Az elején. Semmiképp nem nevezném magam tetováló művésznek, ahhoz nagyon sok mindent le kell tenni az asztalra, hogy valaki ezt a címet kiérdemelje. Én  még csak 1,5 éve járom ezt az utat, 21 éves vagyok. Rengeteget kell tanulnom, fejlődnöm, de úgy érzem jó úton haladok.

Hát ha nagyon belegondolunk, akkor tényleg nem egy egyszerű hivatás ez és nyilván jó "önteszt" is egyben. Mit tanácsolnál azoknak, akik szintén tetoválók szeretnének lenni?
Ha van tehetségük, vágjanak bele! Merjenek nagyot álmodni.
Kérjék ki tetoválók véleményét, hogy érdemes- e ezzel foglalkozni. Sajnos rengetegen vallják magukat tetoválóknak, tetováló művészeknek olyan emberek, akik egy egyenes vonalat nem tudnak meghúzni. A neten néha én sem hiszek a saját szememnek, hogy mik vannak. Igénytelen, ronda tetoválásokat készítenek...de arra jöttem rá, hogy nekik valószínűleg tetszik, hiszen még dicsekednek is vele.

Pár dologra azért nem árt felkészülni, annak, aki tetoválóvá szeretne válni. Nekem is rá kellett jönnöm, hogy ez a szakma nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Fárasztó, és sokszor fájdalmas (hát,derék,kéz). Rengeteg emberrel kerülsz kapcsolatba, furábbnál furább elképzeléseket kell megvalósítanod, és persze hatalmas rajtad a felelősség, amit eleinte nagyon nehéz kezelni. 

Mit szeretsz leginkább tetoválni? Van kedvenc motívumod, jeled..?
Kedvenc motívumról semmiképp nem beszélnék, ilyen nincs. Annak örülök, ha minél egyedibb kéréssel fordulnak hozzám, ami kihívást jelent, ami „új”.  Vannak stílusirányzatok, amiket szeretek, realisztikában a fekete-fehér tetoválások állnak hozzám közel. Számomra sokkal valóság hűbbek, mint színes társaik. Szeretem az elvont, egyedi mintákat, amiben szabadjára lehet engedni a képzeletet, amibe össze lehet gyúrni a vendég személyiségét, életét. Szeretem, mikor van mondanivalója egy tetoválásnak, és a viselője számára fontos jelentéssel bír.
Tulajdonképpen rengeteg féle stílus tetszik, sokkal könnyebb lenne kiemelnem azokat, amik távolabb állnak tőlem (pl.yakuza,biomechanika,nonfiguratív minták).

Még ebben is keresem önmagam, hogy mi az, ami a legjobban fekszik. Elképzeléseim vannak, de sajnos kevés az olyan vendég, aki szabad kezet ad, így nehéz saját stílust kialakítani. Egyelőre  bontogatom a szárnyaimat, pár év múlva térjünk vissza erre a kérdésre! ;)

Jelenleg mik a legkedveltebb tetoválás minták? Mit kérnek Tőled leggyakrabban?
Amik menők, divatosak.. :) talán a feliratokat tenném az első helyre (idézetek, nevek, szavak..). Azon kívül csillag, pillangó, stb… 






Van kedvenc alkotásod, amit eddig készítettél? Mi volt az és miért?
Nincs kedvencem. Inkább olyanok vannak, amiket nagyon élvezek csinálni. Az ilyen munkák közben röpül az idő, kikapcsol az agyam, alig várom a végeredményt. :)
Dolgozom jó pár nagyobb mintán, ami több alkalom alatt készül majd el. Ezek is izgalmasak, hiszen a vendégnek is, és nekem is sokat kell várnunk a kész műre. De megéri. :) 

Ha tetoválásról beszélünk, akkor nem lehet kihagyni az ápolással kapcsolatos kérdéseket. Bár mi írtunk már a saját tapasztalatainkról, azért mondanál erről pár szót?
Hű.. erre most nem térnék ki. Van erről egy egész cikketek, ami elég jól összefoglalja a témát. :) Mindenesetre tetoválás előtt érdemes beszerezni Bepanthen plus-t, fóliát, leukoplastot. Természetesen tetoválás után mindenki kap tájékoztatást a további tennivalókról.


Végül, de nem utolsó sorban itt van pár kép Lili alkotásairól. Én ugyan nem vagyok profi és eléggé laikus szemekkel tekintek a képekre, de szerintem nem túlzok, ha azt mondom NAGYON JÓK!









Remélem sok hasznos tanáccsal segítettünk Nektek.

Nagyon szépen köszönöm az együttműködést Lilinek! Sok sikert kívánok a további "tanulmányaidhoz" :) .. és kereslek majd nem sokára..tudod, amit megbeszéltünk ;) :))))

Bátran forduljatok Ti is Lilihez, ha kérdésetek van ill. ha Ti is szeretnétek egy fantasztikus tetoválást!

Lilit itt tudjátok elérni:
Email: tattoosbylili@gmail.com
Tel.: +3630/ 738 28 25
Cím: 1072 Bp., Rákóczi út 8/a. ( Astoria )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése