2012. július 19., csütörtök

Szőrtelenítésre Fel!


  "Tombol" a nyár és egyre kevesebb ruha takar a kánikulában. 
Arra gondoltam beszerző körútra indulok és bezsákmányolok pár terméket a meglévő szőrtelenítési eszközeim mellé, hogy sorra vegyem és teszteljem őket! A drogériákba betérve számtalan termék közül választhatunk kedvünkre..én próbáltam az alacsonyabb árkategóriás termékek közül választani. 

 Nekem a legkedveltebb eszköz, ami a legtöbbször a kezem ügyébe kerül nem más, mint  a borotvaSokszor nincs kedvem pepecselni az epilátorral és gyantázni sincs időm, ekkor jöhetnek a kicsiny pengék...
Azon túl hogy gyors szőrtelenítési eszköz másik nagy előnye, hogy fájdalommentes (persze csak ha nem vágjuk meg magunkat) 

Amit érdemes betartani:


  • Célszerű zuhanyzás után borotválni, mivel a meleg víz fellazítja a szőrszálakat
  • Használj borotvahabot..
  • A borotvát lefelé húzd, a szőr növekedésének irányába 
  • Borotválás után ne feledd a bőr táplálását, ugyanis a bőr felső rétegét is "legyalulod" ilyenkor. Hidratáló testápoló vagy szőrtelenítés utáni krémek használata a legmegfelelőbb erre a célra!
Gillette női borotva
 A szőrtelenítő krémek hatása tovább tart picivel, mint a borotváé, elvileg. A gyakorlatban nekem ugyanaddig :) A szőrtelenítő krémek kémiailag feloldják a szőrt, vagyis a szarut. Ezt a hatást a bőrre is kifejtik. A krémet egyszerűen kend fel a lábra, és hagyd hatni a dobozon jelzett ideig, semmiképpen ne tovább, majd húzd le krémet a mellékelt spatula segítségével.
 A szőrtelenítő krémnél gyengédebb a hab. A technika ugyanaz, a bőrre felvitt hab feloldja a szőrszálakat. Mivel nem tapad annyira a bőrre, érzékenyebbeknek inkább ez használják, viszont az intim területeken nem ajánlott a krém és a hab alkalmazása, mert a nyálkahártyára kerülve sebeket is okozhatnak.


Isana szőrtelenítő krém (Rossmann)
Balea szőrtelenítő hab




 A gyantázásért nem kell feltétlenül kozmetikushoz menni, ma már sok olyan segédeszköz vásárolható, mellyel kevés macerával, de alaposan eltávolíthatod a szőrszálakat, ráadásul 3-4 hétig élvezheted az eredményt. 


 A hideggyanták előnye, hogy nem kell melegíteni mikróban és vízben, elegendő hozzá a két tenyerünk és már használhatjuk is. Minden méretben lehet őket kapni felhasználási területtől függően. Én a bikini és hónaljra egy kisebb kiszerelést választottam, ami kimondottan ezekre a területekre ajánlott. 
 A csomagban 12 db gyantacsík található, ami nekem bőven elegendő, viszont csak két törlőkendő található benne. Szerintem rakhattak volna többet is a csomagolásba, már csak azért is mert szerintem irtó szuper!!!! A felesleges gyantát egy törlésre leszedi!!!!! Mivel előbb elfogy mint a gyantacsík szétnézek hátha magába csak a törlőkendőt lehet- e kapni:) 


X-epil gyantacsíkok és törlőkendő



 A meleggyanták tekintetében itt két féle csoport közül választhatunk. Léteznek görgőfejes változatok, és tégelyes változatok.
 A görgőfejet én jobban megkedveltem, mert adagolás tekintetében hasznosabb ezzel dolgozni és nem csöpögtetem össze vissza a gyantát:)
Ami nekem újdonság volt a gyantázás során ( nem használtam túl sokat idáig, inkább epiláltam), hogy hintőporozást javasolnak gyantázás előtt. 
célja: A nedvesség felszívása és a szőrszálak felállítása. Jobban fog tapadni a gyanta, s könnyebben rántod majd le a bőrödről.


X-epil gyantalehúzócsik és melegítendő gyanta görgő fejjel


 A Balea meleggyanta készlete:
Az illata nagyon fincsi...olyan málnás:) Az adagolása a gyantának itt spatulával történik ami nekem nehezebb volt, mivel nem tudtam egyenletesen, vékonyan felvinni a gyantát. ( de betudom ügyetlenségnek:) )
Mikróban vagy vízfürdőben kell felmelegíteni.  A spatulán van egy "hőmérsékletjelző", ami ha halványabb színre változik, jelzi nekünk hogy még túl forró a gyanta.


Balea  meleggyanta
Készlet: 250 ml gyanta tégelyben, spatula, 10 db lehúzócsík






 Ha szeretnéd ugyanazt a hosszan tartó hatást elérni, mint a gyantázás esetében, de takarékosabb megoldást keresel, akkor az epilátor lesz a legjobb barátod:)
Takarékos, mert egyszeri befektetés: megveszed az epilátort, s nincs több kiadás.
Az első alkalom nekem nagyon fájt.... rosszabb, mint a gyanta:/
  • Csökkentheted a fájdalmat úgy, ha az érintett területet jegeled. Persze a technika fejlődésével már megjelentek a különböző hűsítővel ellátott epilátorok.
  •  Epiláláskor feszítsd meg a bőrödet, így sokkal kevésbé fog fájni a művelet. 

Epilátorok




 Bármely szőrtelenítési technikát alkalmazd, mindig hidratáld a bőröd akár testápolóval, akár szőrtelenítés utáni bőrnyugtató krémmel!! Én a Balea termékét választottam és őt csak ajánlani tudom!! Gyantázás után bekentem a lábam és kb. három óra múlva már alig mutatkoztak a gyantázás jelei. Szépen lehúzta a pirosságot és nyugtatta a bőröm. 


Ha szőrbenövés jelei mutatkoznak:
  • Radírozzátok át ott a bőrfelületet
  • Durvább szivaccsal finoman átdörzsizni ott a bőrfelületet
  • Vannak már szőrbenövést gátló krémek is

Kapcsolódó cikk:



Ti mit tesztek szőrbenövés ellen? Esetleg van valami jó ötlet v. krém ami bevált?
Tudtok valami hasznos tippet még szőrtelenítéssel kapcsolatban? ( ami esetleg kimaradt:) )


5 megjegyzés:

  1. A gyantát babaolajjal is le lehet szedni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Réku,
      Köszi a tippet!!!...gondolhattam volna én is rá, mivel az X-epil-es kendő is tiszta olaj..:))))))

      Törlés
  2. Én is babaolajat használok hozzá! Nemrég írtam egy szőrtelenítős bejegyzést! Amúgy meleg gyantát, és borotvát használok én is! Leghatásosabb a lézeres szőrtelenítés lenne, ha megnyerem a lottó, befizetek rá! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Háát igen, a lézeres szőrtelenítés még nekem is várat magára...:)))

      Törlés
  3. Olyan kis kendőket lehet magába is venni, amúgy nagyon tetszik a blogod :) ha van kedved nézz be hozzám: majamakeup.blogspot.com

    VálaszTörlés